Copy of Outline_Superfly_line-array_syst

אאוטליין - Outline

OUTLINE_PayOff_PANTONE432_positiveb&w-01

חברת אאוטליין היא יצרנית איטלקית של רמקולים ואלקטרוניקה ברמה הגבוהה ביותר לתחום המופעים וההתקנות המיקצועיים. אאוטליין עומדת בחזית של מחקר אקוסטי שמאפשר פיתוח מתמשך של מגוון המוצרים שלהם.

מאז שנוסדה החברה בשנת 1973 מה שמנחה את החברה היא "התשוקה האיטלקית" לעיצוב ושילוב של טכנולוגיות ומדע לפיתוח מערכות רמקולים. השורשים של החברה מתחילים עם המייסד שלה Guido Nosselli שכמוזיקאי צעיר רצה לשפר את מערכות ההגברה שהיו בשימוש באותה תקופה.

Guido Noselli אחראי להרבה מאוד פטנטים שרשומים על שמו כאשר שניים מהם נמצאים בשימוש נרחב במערכות הליין אריי של החברה (כדוגמת ה־Mantas 28 וה־Superfly). הראשון הוא ה־DPRWG - double parabolic reflective waveguide, זהו הוויבגייד של התדרים הגבוהים והוא זה שמאפשר לליין אריי של אאוטליין לנגן את התדרים הגבוהים בצורה מאוד אחידה למרחקים גדולים. הפטנט השני הוא ה־V-Power שמעמיד את רמקולי ה־low/mid בזווית אחד לשני שיוצרת את הצורה של האות V. טכנולוגיה זו הועתקה בצורה פחות מוצלחת על ידי יצרני רמקולים אחרים רבים.

 

בישראל, אאוטליין זוכה להצלחה מרובה כאשר חברות הגברה רבות רכשו מערכות מסוג Mantas 28 וטכנאי סאונד רבים משבחים את איכות הסאונד של מערכות אלו. בנוסף הותקנו מערכות של אאוטליין באולמות ומועדוני הופעות כמו הבארבי, האנגר 11, התדר (בית רומנו), כולי עלמא ועוד...

 

הנה כמה תגובות של טכנאי סאונד שעבדו על המערכות במועדון הבארבי ובהאנגר 11 – 

ברק לוי – שעשה סאונד לפרוייקט של עידן רייכל – "היה מעולה, הטופים נשמעים פנטסטי, יש להם סאונד רחב מאוד ונעים. בהופעה של עידן יש הרבה כלים אקוסטים שמוגברים עם מיקרופונים, יכולתי לעבוד באיזה ווליום שאני רוצה מבלי שיהיו פידבקים, מדהים..."

יאיר גורן - בעקבות ההופעה של יהודה פוליקר בהאנגר – "היה סאונד מעולה, בדיוק כמו שאני אוהב"

דודו שביט – סאונד להראל סקעת – "הסיסטם בהאנגר זה הסיסטם הכי טוב שאני עבדתי איתו בחלל הזה, פעם ראשונה שנהניתי להפעיל באולם הזה, כל הכבוד..."

גיא ווב – "עשיתי שם את ההופעה של Infected Mushroom והיה לי מאוד כיף לעבוד על המערכת"

ערן פרלדיק (שגם כיוון את המערכת אחרי ההתקנה ועשה סאונד כמה פעמים לעיברי לידר) – "המערכת חזקה מאוד, גם ה Superfly וגם הסאבים, היה סאונד מעולה בהופעה, עיברי לא אוהב לשמוע יותר מידי סאבים על הבמה ולכן הסידור של הסאבים בקארדיאויד עבד ממש טוב, יכולתי להרים כמה ווליום שאני רוצה"

איתי חרובי – סאונדמן של נתן גושן – מאוד מאוד נהניתי לעבוד על המערכת, היה לי ממש כיף. באופן כללי אני מאוד אוהב את המערכות של אאוטליין, אנחנו (בהפקה של נתן גושן) עובדים עם חברת רג'ואן שגם להם יש מערכת אאוטליין (Mantas 28). לפני ההופעה בהאנגר היו לי חששות כי אני אוהב לעבוד בווליום ובהופעה של נתן גושן לא היתה לי שום בעיה של עוצמה, כשביקשתי עוד מהמערכת, היא נתנה. הלוואי והיו עוד הרבה מערכות כאלו בארץ.

גם הייתי מופתע מהסאבים, בדרך כלל בהאנגר הם חזקים באמצע האולם ובצדדים הם חסרים. הסאבים בהאנגר מסודרים בצורה של קארדיאויד (cardioid) והם מנגנים שווה בכל מקום באולם. ערן פרלדיק עשה עבודה מעולה בכיוון המערכת.

 

ליאור טבת – בהופעה של דודו טסה בהאנגר - בהתחלה היו לי קצת חששות לגבי המערכת. כשכל הלהקה ניגנה היה סאונד טוב באולם. פחדתי שבשירים השקטים הסאונד לא יהיה טוב. ברגע שדודו התחיל לפרוט על הגיטרה האקוסטית נרגעתי, הייתה נוכחות מעולה לגיטרה ולשירה. זה כאילו שהמערכת מתאימה את עצמה לסוגי המוזיקה השונים. אני אוהב את המערכות של אאוטליין, גם כשאני בבארבי תמיד יש לי הצלחה עם הסאונד של המערכת (בבארבי מותקנת מערכת Mantas 28 של אאוטליין).


 

לאתר חברת Outline

מסמך ה White Paper של Guido Noselli שמתאר את הטכנולוגיה של ה DPRWG